SIDEBAR
R
New York Gezi Notları – 2.gün
2.Temmuz.2009

Sabah ilk kahvaltımızı Lincoln meydanındaki Starbucks’ta yaptık. Ama hemen ardından Whole Foods‘u keşfettik. Hem sandviç, hem kahvaltı, hem öğle yemeği, hem de ıvır zıvır her türlü süpermarket malzemesini (suşiye kadar) organik olarak bulabileceğiniz çok çok büyük ve muhteşem bir market. Fiyatlar normalden çok daha pahalı, ama dışarıda yemekten çok daha uygun tabii. Üstelik yüzlerce çeşit ve çok sağlıklı şey bulabiliyorsunuz. Sıcak yemekler de satıyorlar. İsterseniz mikrodalgada ısıtıp, sıcak sıcak yiyip gidiyorsunuz, isterseniz soğuk meze, salata veya sandviç tarzı şeyleri Central Park’ta açık havada yemek için yanınıza alabiliyorsunuz. Sanırım sık sık burada yemek yiyeceğiz gibi gözüküyor. Starbucks ve yemekten kesinlikle haz almadığım her türlü pastane mamülü satan cafelerden kurtulduğuma acayip memnunum.

whole-foods1

Columbus Avenue üzerinden yürüyerek, bir kapısından Central Park’a girdik. Pazar günü olduğundan herhalde, park o kadar kalabalıktı ki… Yemeğimizi de orada yedik. Bir sürü güneşlenen, piknik yapan, bisiklete binen, koşan, yürüyen, çocuk-köpek gezdiren, beyzbol oynayan insan… Çok hareketliydi.

central-park-1

Ayrıca Tel Aviv’in 100. yaşını kutlayan çok büyük bir Yahudi topluluğunun kutlamaları arasında kaldık. “Burada da bulduk yine yürüyüşü, kalabalığı daha ilk günden” dedik. Neyse ki kutlama şeklindeydi, bir olay yoktu. (İlginç!!!!)

ny-5-cadde

Salak blog yazarınız her zamanki gibi yanlış ayakkabı seçimi yaptığından, otele metro ile dönmeye karar verdik. Metro bileti 2 dolar. 7 günlük sınırsız kullanabileceğiniz metro kartı ise 25 dolar. Bize makul geldi, ondan aldık. Ama metro nasıl kalabalıktı, anlatmam mümkün değil. Her güzel şeyin bir bedeli oluyor işte. NY’ta yaşamanın güzel yanları çok, ama hepsi farklı dil konuşan ve cins cins binlerce insanla bir metroya binmek de, katlanmanız gerekenlerden. Otelin yerini çok güzel seçmişiz diye bir kez daha kendimizi tebrik ettik.

İmza G.

Kırmızı Baykuş’taki diğer New York gezi notları:

New York’a gitmeden önce yapılması gerekenler
Metropolitan Museum of Modern Art (MoMA)